zaterdag 10 mei 2014

Interview met Denise Jannah

Zangeres Denise Jannah is er weer eentje die ik mag toevoegen aan mijn lijstje van leuke personen die ik heb mogen interviewen.Voor mij was dat extra bijzonder. Waarom? Omdat ik toen ik nog maar net in Nederland was, over haar hoorde. 

Ze kwam op TV en werd groots aangekondigd. Op de een of andere manier gaf het mij destijds een opkikker, een goed gevoel, om te zien dat een Surinaamse het ver kon schoppen in Nederland en Amerika. Ze heeft aardig wat successen op haar naam staan waarvan een Edison niet de minste is. En toch was ze heel normaal.Zo normaal dat zij zelfs naar mij belde om te worden geïnterviewd.
Vlak voor de begrafenis van mijn opa kreeg ik het mailtje binnen met haar contactgegevens. En via het bedrijf werd er gebeld voor een afspraak maar het ging niet lukken. 

Ik was dus enorm verrast toen, op de eerste werkdag na de begrafenis, mijn toestel over ging en ik Denise Jannah aan de lijn had. Heel normaal was ze maar ik ging een beetje stuntelen en de eerste paar tellen van het gesprek bestond uit meerdere malen tegelijkertijd beginnen met praten en tegelijkertijd stoppen met praten om de andere de kans te geven.
Het was een leuk gesprek. Heerlijk om een bekend persoon te spreken die ECHT normaal is gebleven.Jammer dat het een telefonisch interview werd maar een gegeven paard mag niet in de bek gekeken worden dus dat doen we dan ook niet.

Wat ik erg stoer vond, was dat ze vertelde dat ze de musical Ella! ging doen. (Ik ben een enorme fan van Ella Fitzgerald, wat een stemcontrole!) Dat is gewoon haar werk maar ze zei dat ze het super zou vinden om de wereldpremière daarvan in Suriname te doen. Er moest nog worden gekeken naar de mogelijkheden op financieel gebied. Er zijn dus sponsors nodig..
Hoe cool zou het zijn als dat zou gebeuren?! Ze gaf aan dat er interesse voor de show was in zowel Zuid-Afrika als Engeland.

Erg verfrissend dat ze op die manier toch aan haar land denkt, het op de kaart wil zetten. Het interview ging verder over haar moeder omdat het natuurlijk Moederdag is binnenkort. Ze vertelde dat ze erg trots was op haar moeder en ik kon nog net een "JAAA, IK OOK OP DE MIJNE!!!!!" binnenhouden hahahha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten