maandag 19 mei 2014

Die Moksi Alesi waar ik nog steeds naar verlang

Zoals ik al eerder vermeld heb, eet ik op mijn verjaardag altijd moksi alesi. Geweldig lekker vind ik dat. Zeker djarpesi moksi alesi, met gedroogde garnalen, zoutvlees en gerookte vis, lekker hoor!!! Omdat ik heb gewerkt, was ik laat thuis en heb ik die dag maar vissoep gegeten. Meteen een dag erna begon dat gevoel te komen wat men hier 'lostoe' noemt. Mijn oma zei altijd dat het kriebel was, ergens achter in haar keel maar waar precies wist ze niet.
Anyway, via werk kwam ik in de buurt van X-Avenue en ik dacht hmm, die verkopen moksi alesi. Naar binnen, gevraagd hoe of wat en ja, ze hadden maar dan wel een bakkeljauw moksi alesi vanaf SRD 22 per portie. Goed, ik moest het er maar mee doen en het was echt heerlijk. Alleen waren ze de sambal vergeten!!
Toch heb ik een hele tijd staan bedenken of ik het wel zou doen. Ze hebben er namelijk een vitrine met allemaal bakken vol met gerechten. Elke bak voorzien van een mooie glimmende aluminium opscheplepel....behalve de bak waar de moksi alesi in zat. Het brandde echt op het puntje van mijn tong om er iets van te zeggen, zeker toen er nog meer bakken kwamen die werden voorzien van opscheplepels.
Wat nou het probleem was? Als enige bak had die van de moksi alesi een witte plastic opscheplepel die helemaal bruin uitgeslagen was door de hitte.Het zag er echt ranzig uit!

X-Avenue heeft zich gepresenteerd als een plek waar men nog niet kan 'fine-dine-n' en dan vind ik dat zoiets niet mag. Goed, ik heb het gelaten, zeker toen de vrouw mijn bakje helemaal vulde(en ja, ik dacht bij elke schep toch nog ooojee, extra bruin spul van die lepel dat in mijn bakje blijft, yuk!).
Uiteindelijk heb ik er wel enigszins van genoten maar dat gevoel van die 'lostoe' is er nog steeds. Tja, een bakkeljauw moksi alesi is niet hetzelfde als een djarpesi moksi alesi he!!! Zeker niet na het opscheppen met een lepel die in een huiskeuken thuishoort en niet in een professioneel restaurant.
En thuis zal men over het algemeen toch ervoor zorgen dat bij visite de mooie lepels te voorschijn worden gehaald maar als je laat betalen voor iets dan vind ik dat het 100% goed moet zijn... miereneukerig? beetje, maar ik heb ergens wel gelijk hahahha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten