vrijdag 6 juni 2014

De Kleur Rood... Digicelrood... Telesurblauwgeel van ergernis

Stieren hebben iets met de kleur rood. En ondanks dat ik alleen wat betreft mijn horoscoop een stier ben, merk ik dat toch wel. Maar het is ook algemeen bekend dat rood mensen aantrekt. De kleur rood op een bord met eten maakt het een stuk aantrekkelijker en het is niet voor niets dat de dames van lichte zeden.. nee, ik vind dat geen dames van lichte zeden. Ik vind dat de getrouwde mannen die hen bezoeken van lichte zeden zijn en zij zijn de dames van plezier, even een zijspoor.... maar niet voor niets dus dat die dames van plezier zich altijd in rood hullen of werken in rood licht.

Toen ik in Suriname aankwam, werd ik dus meteen aangetrokken door het rood van Digicel. Wetende dat ik voorzichtig moest zijn ben ik eerst naar binnen gestapt bij zowel Digicel als Telesur voor ik een beslissing maakte. Achteraf gezien waren dat echt momentopnames geweest, waarop ik helaas mijn oordeel op moest baseren.

Bij Telesur kwam ik terecht in een stank. Het was de winkel in de Hermitagemall en die stonk toen echt. Leek net alsof iemand de avond ervoor roti, bruine bonen, erwtensoep en extra bananen had zitten eten en toen even goed is gaan poepen in die winkel. Misschien had dat ook een effect op het personeel want die konden geen ander antwoord geven op de vragen die ik had behalve ja of nee. Doorvragen ging niet. En daarnaast zaten ze allemaal te spelen met hun telefoon en ik moest zelfs een keer wachten totdat het meisje achter de balie uitgekauwd was. Daarbij zei ze niet eens sorry. Dit allemaal gebeurde tijdens een drietal bezoeken met mijn vader die een simkaart van Telesur had. 



Vervolgens ben ik zelf gegaan naar Digicel. Ook in de Hermitagemall. En dat was een genot. Het personeel was professioneel, vriendelijk, geduldig en wist veel. Ik ben meerdere malen uitgebreid geadviseerd en ook de uitstraling van het merk sprak me dus aan. Verdorie wat heb ik daar nu een spijt van, zeg!!! Helaas, overstappen heeft geen zin want dat is hetzelfde drama maar het personeel bij Digicel is een stuk vriendelijker en dat is toch echt van belang.

Ik was dan ook blij toen ik vorig jaar hoorde dat Digicel 4G zou krijgen. Voordat Nederland er volledig over beschikte zou dat hier al zijn, meestal lopen we hier flink wat achter. Ik sprak voor TV met de directeur van Digicel Suriname. "Nee, we gaan het pas volgend jaar launchen want we willen het goed doen", aldus die meneer. En alles moest worden geanalyseerd en geƫvalueerd en nog meer van die ongein. Anyway, ik hield het dus in de gaten en afgelopen week mocht ik weer op pad om te gaan praten met Digicel.


Want op die keer na dat er telefoons werden uitgedeeld(sneaky streek van een collega maar binnenkort toch ex-collega hihi), ging ik steeds naar items voor Digicel.En nu stond ik er weer. Er werd een nieuwe  directeur gepresenteerd aan de pers, ene Gert Post, en een nieuw business center werd er geopend waarbij de nieuwste technologie werd gepresenteerd. Dat was een conference call met iemand in Jamaica. Het beeld was mooi, geen vertragingen, etc. maar Digicel was even vergeten dat het fenomeen allang bestaat en via Skype gratis is...

Het stoorde me enorm dat het ene nieuwe krakkemikkig functioneerde maar dat ze wel al bezig waren met iets anders wat ook een effect zou hebben op hun datanetwerk. En ze weten het maar zeggen het niet. Een van de medewerkers vertelde me dat het netwerk nog teveel schommelingen vertoont. "Soms zal je inderdaad 4G snelheden hebben maar soms ook weer Edge." Sinds ik hier woon weet ik wat dat betekent, dat EDGE: Elke Dag Grote Ergernis!!!

Al die poespas, al die blabla en een Facebookpagina waarop iedereen zegt hoe blij ze wel niet zijn... goh!!... vreemde is dus dat geen of langzaam internet heb, op de laatste dag van de datatermijn echt de tijd in de gaten moet houden om 'mobiele data' uit te schakelen want als je niet oppast en je vergeet je tijd dan gaat dat gewoon door en word je tegoed om te bellen aangesproken. Soms lukt een datapakket bestellen niet, niks vergoeding dan, je bent het gewoon kwijt. Ik vind dat zeer slordig!!

Gisteren moest ik op Zanderij zijn. Ik dacht mooi, dan ga ik even daar kijken want er zal daar vast een Digicelshop zijn. Was het gesloten!!! En heel mooie tekst op de deur: Alleen geopend bij landen van KLM of SLM vliegtuigen. 

Nou, fokkers, gisteren zijn ze beiden geland maar die shop was dicht en bij Telesur stond wel een uiterst vriendelijke medewerker... Misschien toch maar liever dat stinkwinkeltje dan die fata morgana van rood witte leugens!

Maar ik hou zo van rood.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten