donderdag 9 juni 2016

Pennevruchten Online


Onlangs werd ik gevraagd door iemand uit NL of ik interesse had in schrijven voor een glossy. Dat leek me wel leuk. Schrijven lijkt me altijd leuk natuurlijk behalve als het gaat over droge onderwerpen zoals economie, politiek en financiƫn. Not my cup of tea! Anyway, er werd ook gevraagd om wat voorbeelden en toen ben ik even gaan kijken wat er online te vinden was.

Hieronder een aantal van de grotere stukken geschreven voor De Ware Tijd/Paramaribo Post:


Over de strijd van het afgelegen dorp Apetina om mee te gaan met de tijd zonder in te boeten aan eigen identiteit


Over de rockscene in Suriname.

Over de acceptatie van de LGBT-gemeenschap in Suriname 

Over het legaliseren van marihuana in Suriname

Over het hedendaagse discrimineren van mensen met een donkere huidskleur in post-koloniaal Suriname

Over de toestanden binnen het wereldje van modellen en fotografen

Het verhaal van Kitty Balker die werd overvallen in haar vakantiewoning en werd geconfronteerd met racisme in Suriname

Suriname is malariavrij maar krijgt (nog)niet die officiƫle status van de WHO...

Over Albina en hoe het ervoor stond en staat



En hier een aantal stukken voor de Parbode:

Kort verslag van een dagje meelopen op de set

Geweldig stuk over het Shiling Oil Snuiven Fenomeen. Is het nou een verslaving of niet?

Over de kleine maar fanatieke hip-hop scene in Suriname.



Het is nog lang niet al mijn werk maar niet alles is online geplaatst en dit is wel genoeg leesvoer dacht ik zo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten